Sunday, September 2, 2012

Rasa Nak Lempang Laju-Laju Enjin Nyior ni !

Hati panas bila baca apa yang di post kawan dalam FB. Menyirap darah aku yang tak ada darah tinggi ni. Angin satu badan aku. Rasa terus ringan je mulut aku ni nak menyumpah seranah. Bukan setakat ringan mulut, tapi ringan jugak tangan aku ni. Rasa nak lempang laju-laju, nak tengok hebat tak dia menahan penampar ! Mulut dah hebat sangat ! Otak dah hebat sangat ! Geliga sangat hidup tu nak makan maki hamun orang !

Cuba lah korang baca entri posted by this blog Enjin Nyior ni...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Arb8njVx44RUJ%3Aluvlylya.blogspot.com%2F2011%2F11%2Funtung-laa-sape-jadi-cikgu.html+ Kisah Liyana: Untung laa sape jadi cikgu webcache.googleusercontent.com sgt stuju!! bila ak kje tiap2 hr blk lmbt bru ak pn sdr perkra neh ckgu neh sgt beruntng sbnrnya tp diorg x besyukr...sgt ssh nk jmpa yg btul2

Bila aku baca, rasa macam-macam dalam hati ni. Aku taip blog budak ni, "Blog has been removed".
Hah! Tahu pulak kau takut, lari ca alif but! Berkata- kata berani sangat, bila orang ramai serang kau tak berani nak jawab. Hebat sangat ke kerja kau tu sebagai Engineer? Hebat sangat? Bila cikgu tak halalkan ilmu kau, kau sesedap enjin mulut kau je  nilai cikgu tu tak ikhlas ajar kau? Habis tu, kalau mak bapak kau tak ampun kan kau, kiranya mak bapak kau tak ikhlas lah jadi mak bapak kau? Habis tu, kalau kau sembelit tak boleh nak b***k, jadi kau tak ikhlas lah nak buang sisa najis kau dalam badan tu? Ishhh...kalau muka cantik , biar perangai pun cantik. Kalau muka hodoh banyak kawah bulan pun, perangai baik cantik, orang tetap nampak cantik. Tapi, kalau muka dah tak cantik, banyak kawah bulan,perangai pun tak cantik, bahasa pun busuk, banyak orang doakan kau mati. Kau pernah dengar tak bidalan ni? Aduh...budak! (nak panggil budak ke badak).

Daripada isihati kau,pendapat kau yang kau katakan macam-macam perihal cikgu ni. Nampak sangat kau tak puashati dengan orang yang kerja cikgu, nampak sangat kau berhati busuk, berotak singkat. Nampak sangat kau bangga dengan jawatan yang kau ada. Kau faham tak rezeki kita sebagai manusia ni ditangan Allah. Baguslah alhamdulillah, kau minta doa orang ramai hina dan keji kau,kan?

Aku jarang nak rasa marah dengan entri kalut mengarut blog orang ni. Tapi, kalau bab menghina menilai kerja orang lain, ishhh...hilang sabar aku ( pegang tangan aku cepat...cepat). Bukan sebab aku ni seorang guru yang aku marahkan sangat (kalau ye pun, tak salah kan...?). Tapi disebabkan aku tak suka manusia menilai kerja orang lain. Kalau kita berada ditempat orang tu, baru kita faham orang tu. Kalau kau tak pernah jadi cikgu, tak pernah kenal seorang pun anak murid di zaman sekarang,kau tak payah cakap lebih la. Belum tentu selamanya kau jadi Engineer.( yeke engineer?). Hari ni, hari kau budak. Astaghfirullahalazim...beristighfar aku. Hei manusia, dosa dengan Allah, senang kau nak minta ampun. Dosa dengan manusia ( berapa juta manusia yang kau dah sakitkan hati dalam Malaysia ni ?). memang payah lah. Ni bukan aku yang cakap, ni Allah yang berkata.

***Boleh tak hapuskan manusia macam ni? Bertaubatlah budak.

2 comments :

cik kiwi's said...

wakakka. cikgu!!. relax relax..chill..haha. saya pun berasap gak baca. tapi cikgu mesti lagi berasap kan. ni lah salah satu contoh manusia dengki kat muka bumi ni cikgu. takkan pernah terhapus punya. haihhhh

Ain Adrian Adriana said...

Huhu...mahunya saya tak berasap...alangkan awak yaang baakal cikgu pun sakit hati,, apatah lagi saya yang dah mengajar berapa tahun ni...sakit semualah...rasa nak lempang ke dinding, tapi di sebabkan kita ni berpelajaraan tinggi lebih dari dia ni, sabarkan diri je lah...kalau ikut mulut, macam-mmacam sumpah seranah keluar, kalau ikut hati, macam - maacam benda kejam nak kenakan budak ni....hehehe...

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
 
Blog Template by Delicious Design Studio